Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Online buzz heeft steeds meer impact

Met het groeiende gebruik van online en social media wordt de berichtgeving op internet steeds betrouwbaarder gevonden door consumenten.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het groeiende gebruik van online en social media wordt de berichtgeving op internet steeds betrouwbaarder gevonden door consumenten. Dit blijkt uit een grootschalig ING-onderzoek () onder 1500 consumenten.

related partner content for mobile comes here

Consumenten ervaren berichtgeving in traditionele media als televisie en dagblad nog steeds als het meest betrouwbaar, maar de berichtgeving in social en online media krijgt steeds meer impact. Maar liefst 64 procent van de Nederlanders geeft aan deze berichtgeving betrouwbaar te vinden.

Een opvallende uitkomst is bovendien dat berichten op social media vaker aan blijken te zetten tot een verandering van mening, voorkeur of gedrag dan berichten in traditionele en online media. Social media draaien sterk om persoonlijke ervaringen en keuzes, service en dienstverlening en marketingcommunicatie. Traditionele online media domineren met nieuws over financiële markten en de crisis.

Welk onderwerp in relatie tot financiële markten onthoudt de consument van Twitter? (in %)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in