(Onderzoek) Online buzz heeft steeds meer impact
Met het groeiende gebruik van online en social media wordt de berichtgeving op internet steeds betrouwbaarder gevonden door consumenten. Dit blijkt uit een grootschalig ING-onderzoek Impact social media 2012 (#sming12) onder 1500 consumenten.
Consumenten ervaren berichtgeving in traditionele media als televisie en dagblad nog steeds als het meest betrouwbaar, maar de berichtgeving in social en online media krijgt steeds meer impact. Maar liefst 64 procent van de Nederlanders geeft aan deze berichtgeving betrouwbaar te vinden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuEen opvallende uitkomst is bovendien dat berichten op social media vaker aan blijken te zetten tot een verandering van mening, voorkeur of gedrag dan berichten in traditionele en online media. Social media draaien sterk om persoonlijke ervaringen en keuzes, service en dienstverlening en marketingcommunicatie. Traditionele online media domineren met nieuws over financiële markten en de crisis.
Welk onderwerp in relatie tot financiële markten onthoudt de consument van Twitter? (in %)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid