Overslaan en naar de inhoud gaan

MobileFundraising.nl bevordert mobiel fondsenwerven goede doelen

Mobilefundraising.nl is vandaag van start gegaan als onafhankelijk platform over mobiel fondsenwerven voor goede doelen. Volgens de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is vandaag van start gegaan als onafhankelijk platform over mobiel fondsenwerven voor goede doelen. Volgens de initiatiefnemers van goede doelen, , en is mobiel fondsenwerven steeds belangrijker voor goede doelen. De website stimuleert goede doelen om deze innovatieve vorm van doneren via de mobiele telefoon toe te passen.

related partner content for mobile comes here

Om in de toekomst een beroep te kunnen doen op het Nederlands publiek, moeten goede doelen innoveren. Traditionele kanalen voor fondsenwerving, zoals telefonisch- of straatwerven staan onder druk. Donateurs geven steeds vaker op een moment dat het ze schikt aan het goede doel dat hun goeddunkt. Een langetermijnverbintenis is minder populair. Daarom is het essentieel dat een donateur de mogelijkheid krijgt om te geven op het moment dat hij wil. Mobiel doneren maakt dat mogelijk.

laat met voorbeelden uit de praktijk zien hoe goede doelen succesvol mobiel kunnen fondsenwerven. Goede doelen kunnen leren van best practices op de site: voorbeelden van collega-organisaties met handvatten om de weg te vinden in deze nieuwe wereld. Goede doelen, maar ook marketing- en communicatiebureaus zijn van harte uitgenodigd om hun voorbeelden via de site te delen.

Zo’n zestig procent van de consumenten in Nederland bezit inmiddels een smartphone. De verwachting is dat mobiele en online communicatie steeds meer in elkaar over lopen. De consument raakt steeds meer bekend met het betalen via de mobiele telefoon. Ontwikkelingen als NFC en het contactloos pinnen dragen hier sterk aan bij.

In de fondsenwervingsstrategie van goede doelen neemt mobiel fondsenwerven een steeds prominentere plek in. Om donaties te werven, maar ook om in contact te treden met een nieuwe doelgroep. Een bekend voorbeeld is GEEF-SMS dat vorig jaar 500.000 Euro opbracht in ruim 350.000 SMS-jes. wil door het delen van voorbeelden inspirerend zijn. Als brancheorganisatie wil VFI alle nieuwe mogelijkheden van harte stimuleren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in