Overslaan en naar de inhoud gaan

Meningsverschil werkt positief

Communicatie is belangrijk in productontwikkelingsteams, zeker wanneer veel teamleden een verschillende specialisatie of professionele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert socioloog Jan Kratzer die 25 januari aan de Rijksuniversiteit Groningen hoopt te promoveren op zijn proefschrift ‘Communication and performace: an empirical study in innovation teams’.

related partner content for mobile comes here

In verband hiermee heeft hij onderzocht hoe communicatiestructuren de prestatie van productontwikkelingsteams beïnvloeden. Drie factoren zijn daarvoor medebepalend. Dit zijn de individuele creativiteit van de teamleden; de betrokkenheid en de mate waarin de betrokkenen bereid zijn conflicten uit te vechten.

Is er veel discussie of meningsverschil, dan pakt dat negatief uit bij minder complexe werksituaties. Daarentegen werkt veel onenigheid bij complexe werksituaties juist positief. De conclusie van Jan Kratzer: "De oplossing van een complex probleem is klaarblijkelijk gebaat bij een gezonde dosis meningsverschil en het uitwisselen van verschillende gezichtspunten."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in