Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s trekt Stijn Mentrop aan als nieuwe director marketing en communications

Hij geeft invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant in Nederland
Stijn Mentrop
Stijn Mentrop
Stijn Mentrop
Stijn Mentrop

Stijn Mentrop is de nieuwe director marketing & communications bij McDonald’s Nederland. Dat heeft de fastfoodketen nu bekendgemaakt. 

related partner content for mobile comes here

Naast de dagelijkse leiding over alle marketing- en communicatieactiviteiten, geeft Mentrop invulling aan de strategische positionering van het familierestaurant. Mentrop is onderdeel van het directieteam dat sinds 1 juni aangestuurd wordt door managing director Annemarie Swijtink. 

Mentrop is een ervaren en ondernemende businessmarketeer. Hij begon zijn carrière bij Unilever, waar hij verantwoordelijk was voor de merken Hertog Ice en Ola Viennetta. Vervolgens stapte hij over naar L'Oréal, waar hij de marketingactiviteiten voor het merk Garnier overzag.

Daarna had hij zijn eigen bureau in strategische merkpositionering, dat werkte voor klanten als Heineken, Friesland Campina, Unilever en de Nederlandse politie.

Na tien jaar besloot Mentrop terug te keren naar klantzijde, naar Philips, waar hij laatstelijk als global marketingleader werkte voor de verzorgings- en beautyproducten wereldwijd.

Annemarie Swijtink noemt Mentrop een marketeer met een scherp oog voor de huidige tijdgeest en de strategische uitdagingen van McDonald's. 'Hij is een ondernemende verbinder, iemand die mensen en ideeën bij elkaar brengt.'

Lees hier het interview met Stijn Mentrop over zijn plannen met McDonald's  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in