Overslaan en naar de inhoud gaan

Max Havelaar: Geen korting. Wel voordeel

Inhakend op bestaande Voordeelweken, Matsweken en Hamsterweken gaf de Stichting Max Havelaar deze week samen met Minister Agnes van Ardenne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de slogan ‘Max Havelaar Voordeelweken: Geen korting. Wel voordeel’ vraagt Max Havelaar aandacht voor de voordelen voor boeren in ontwikkelingslanden. In de campagne worden zes fruitsoorten met het Max Havelaar Keurmerk belicht.

related partner content for mobile comes here

Max Havelaar deed onderzoek naar de perceptie van kortingsweken. Daaruit blijkt dat iedereen het aantrekkelijk vindt, maar ook knaagt het gevoel dat ergens iemand de dupe wordt. Met name de kleine zelfstandige. Met de Max Havelaar Voordeelweken geeft de stichting een knipoog naar alle kortings- en voordeelweken. Max Havelaar geeft geen korting, maar toch levert iedere aankoop wel direct voordeel op. Voor de boeren in de Derde Wereld.

Minister Van Ardenne roept in haar toespraak de bedrijven op om het voor consumenten makkelijker te maken om duurzaam geproduceerde artikelen te kopen. Van Ardenne: "We moeten de consumenten niet bekeren, maar verleiden. Verleiden met een aantrekkelijke prijs, een aantrekkelijke TV spot en een breed aanbod van aantrekkelijke producten. Door beter in te spelen op de belevingswereld en behoefte van de moderne burger anno 2006, kunnen we meer duurzame producten in de supermarktschappen zetten."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in