Overslaan en naar de inhoud gaan

K-Swiss heeft pratende schoen

K-Swiss komt eind deze maand met een 'pratende' sneaker op de markt, de Stripe Shifter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vijf strepen aan de zijkant van de schoen zijn met een schuifsysteem van kleur en hoogte te veranderen.
Hierdoor ontstaan unieke combinaties. Door een persoonlijke boodschap te koppelen aan elke combinatie ontstaat een nieuwe taal met verschillende codes.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe 'schoenentaal' kwam tot ontwikkeling toen de Amerikaanse makers de schoen in een onderzoek lieten zien aan Europese jongeren.

Bij het zien van de schoen kwamen de jongeren op het idee om met het schuifsysteem van de schoen een eigen persoonlijke boodschap te maken. Omdat er heel veel codes mogelijk zijn kan iedereen zijn schoen laten zeggen wat hij wil.

Er ontstonden vijf universele codes voor de schoen die zijn vastgelegd: I'm single, Peace, Want 2 Play?, Respect en I'm in love. Deze codes vormen de basis van een taal die jongeren kunnen gaan uitbreiden.

De opvallende ontwikkeling van de 'schoenentaal' is volgens K-Swiss verklaarbaar vanuit een groeiende trend onder jongeren. Een generatie die door trendwatchers wordt aangeduid als Generation C (Content).

De generatie heeft volgens de trendwatchers een sterke behoefte aan expressie en communicatie.

Zo gebruiken ze vaak kleding, internetsites en weblogs om hun persoonlijkheid te uiten en zijn ze onderling sterk verbonden door communicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in