Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketeers experimenteren weinig met social networks'

MarketResponse deed onderzoek naar het gebruik van online sociale netwerken. De uitkomst: ze worden gebruikt door consumenten, maar nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

deed onderzoek naar het gebruik van online sociale netwerken. De uitkomst: ze worden gebruikt door consumenten, maar nog niet door marketeers.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd vorige week al gepresenteerd, maar verscheen nog niet in de media. Maar op kun je nu een uitgebreid verslag lezen.

Opmerkelijk:

Hyves is de bekendste social network site met maar liefst 97 procent bekendheid bij de respondenten. Het gebruik ligt op 81 procent onder de onderzochte groep.

Maar onder het publiek dat op de presentatie van MarketResponse afkwam, waren maar weinig mensen die van de site gehoord hadden.

Bart Götte van MarketResponse: 'Ik was verbaasd dat de meeste bezoekers een site als Hyves voor het eerst zagen. Het experimenteergedrag van de marketeers is toch laag. Te laag, zou ik durven zeggen'.

Een advies van Götte: 'Ga het eens een keer proberen. Stap dan ook af van dat alles-controlerende gedrag, het merk is van de gebruikers...'

Overigens wordt met dit onderzoek een misvatting rechtgezet, aldus Götte. Gebruikers van social media blijken in tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd misschien nog wel socialer dan niet-gebruikers. Zo sporten ze bijvoorbeeld meer dan gemiddeld...!'

Zoals gezegd, een uitgebreid verslag vind je op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in