'Marketeers experimenteren weinig met social networks'
MarketResponse deed onderzoek naar het gebruik van online sociale netwerken. De uitkomst: ze worden gebruikt door consumenten, maar nog niet door marketeers.
Het onderzoek werd vorige week al gepresenteerd, maar verscheen nog niet in de media. Maar op Marketing Online kun je nu een uitgebreid verslag lezen.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamOpmerkelijk:
Hyves is de bekendste social network site met maar liefst 97 procent bekendheid bij de respondenten. Het gebruik ligt op 81 procent onder de onderzochte groep.
Maar onder het publiek dat op de presentatie van MarketResponse afkwam, waren maar weinig mensen die van de site gehoord hadden.
Bart Götte van MarketResponse: 'Ik was verbaasd dat de meeste bezoekers een site als Hyves voor het eerst zagen. Het experimenteergedrag van de marketeers is toch laag. Te laag, zou ik durven zeggen'.
Een advies van Götte: 'Ga het eens een keer proberen. Stap dan ook af van dat alles-controlerende gedrag, het merk is van de gebruikers...'
Overigens wordt met dit onderzoek een misvatting rechtgezet, aldus Götte. Gebruikers van social media blijken in tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd misschien nog wel socialer dan niet-gebruikers. Zo sporten ze bijvoorbeeld meer dan gemiddeld...!'
Zoals gezegd, een uitgebreid verslag vind je op Marketing Online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid