Overslaan en naar de inhoud gaan

Vea: tarieven bureaus structureel verhogen

Het bedrijfsresultaat van de communicatieadviesbureaus in Nederland is fors achtergebleven, ondanks de positieve economische situatie en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de bedrijfsvergelijkende enquête van de VEA over 2006. De cijfers van het CBS over het eerste kwartaal 2007 maken duidelijk dat deze trend zich ook in 2007 voortzet.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste oorzaken van het achterblijven van het bedrijfsresultaat zijn de spanning op de arbeidsmarkt, het groeiend aantal bureaucompetities en aanbestedingen en druk op de bureauhonorering.
Met een gemiddeld resultaat voor belasting van 9,7 procent over het inkomen is wel sprake van een verbetering van het resultaat ten opzichte van 2005 (8,1%). Maar ook in 2006 was weer één op de vijf bureaus verlieslatend. En de bureaus met meer dan 40 medewerkers, die goed zijn voor ruim 55 procent van de markt, zagen hun resultaat zelfs met een vol procentpunt dalen ten opzichte van 2005.
De krapte op de arbeidsmarkt gecombineerd met een afnemend commitment van opdrachtgevers, dwingt de bureaus tot het flexibeler, dus duurder, inrichten van hun organisaties. Naast een toename in kosten voor bureaucompetities leidt dit dan ook tot hogere kosten voor personeel. Het gevecht om talent dat vanwege de krapte op de arbeidsmarkt gevoerd moet worden versterkt deze tendens nog verder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in