Overslaan en naar de inhoud gaan

Inge Wallage naar Wageningen University als directeur communicatie en marketing

Wallage, die Marc Lamers opvolgt, leidde hiervoor onder meer comms Greenpeace NL en Europese vereniging van communicatiedirecteuren.
Inge Wallage
Inge Wallage
Inge Wallage
Inge Wallage

Inge Wallage is benoemd tot directeur corporate communications & marketing van Wageningen University & Research. Zij neemt de functie over van Marc Lamers die na bijna 8 jaar ‘Wageningen’ in februari overstapte naar het Rode Kruis. Sander Fransen vulde op ad interim-basis de tijd tussen beiden op.

related partner content for mobile comes here

Wallage werkt sinds oktober 2017 vanuit een eigen bureau aan strategieën voor verandering binnen bedrijven en organisaties. Daarnaast was zij tot vorige maand directeur van de European Association of Communication Directors (EACD).

Inge Wallage werkte zowel in het bedrijfsleven als bij ngo’s. Zij heeft ruim 26 jaar ervaring met communicatie in bij organisaties met veel verschillende belanghebbenden .

Ze werkte bij de International Water Association, Greenpeace International, StatoilHydro, Royal P&O Nedlloyd en Burson-Marsteller. De laatste jaren richtte Wallage zich op vernieuwende vormen van wat ze systemisch stakeholder-engagement noemt.

Dialoog gezonde voeding

Met Wallage haalt WUR ervaring binnen op het gebied van internationale organisatiecommunicatie en positionering van de communicatiediscipline. ‘Werken voor WUR is voor mij een prachtige volgende uitdaging’, zegt Wallage. ‘De samenleving staat voor belangrijke uitdagingen en de WUR speelt daarbij een cruciale rol.’

Louise Fresco, voorzitter van de raad van bestuur, verwacht dat de universiteit met de benoeming van de ervaren Wallage kennis kan uitdragen de dialoog met de samenleving over gezonde voeding en leefomgeving kan versterken.

Fresco: ‘Het is geen toeval dat ons strategisch plan Finding answers together heet. Onze inzet op betekenisvol communiceren rond maatschappelijke veranderingen op ons vakgebied is een duidelijke prioriteit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in