Overslaan en naar de inhoud gaan

Hugo Boss laat twee submerken vervallen

De confectionair gaat de nadruk leggen op de productie van casual en zakelijke kleding. De merken Boss Orange en Boss Green worden…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hugo Boss schrapt twee merken en opent minder nieuwe winkels dan eerder gezegd. Het Duitse modehuis deed woensdag zijn nieuwe strategie uit de doeken, waarbij de nadruk meer komt te liggen op de productie van casual en zakelijke kleding.

related partner content for mobile comes here

Dit betekent onder meer dat de merken Boss Orange en Boss Green verdwijnen. Het bedrijf wil verder zijn online-activiteiten uitbreiden. Kleding voor vrouwen zal bij het bedrijf een lagere prioriteit krijgen. Tijdens de modeshows in New York volgend jaar zal Hugo Boss bijvoorbeeld geen nieuwe vrouwenlijn presenteren. Topman Mark Langer, die sinds enkele maanden aan het roer staat bij de noodlijdende onderneming, sprak over 2017 als een overgangsjaar. In 2018 moet Hugo Boss weer groeien.

Voor het lopende boekjaar voorziet het modehuis een daling van de operationele winst met 17 tot 23 procent. Daarbij zal de omzet 3 procent lager uitvallen. Hugo Boss handhaafde daarbij zijn besparingsdoel van 65 miljoen euro.

Bron: ANP

Beeld: afkomstig van de website Hugo Boss, &;&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in