Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoax power vs Shell

‘De macht van reclame komt binnen bereik van de gewone man’ James Turner, PR manager Greenpeace USA in FT USA over hun meest recente…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zwart randje
‘Crowdsourcing gone wrong’ kopt Mediabistro. Het gaat over de Shell website Artic Ready waar publiek gevraagd wordt om het enthousiasme over de Noordpoolboringen te uiten in zelfgemaakte advertenties. Het resultaat: ruim 700 zeer kritische uitingen. Dromerige ijslandschappen krijgen een zwart randje door teksten over uitroeiing van diersoorten en het smelten van ijskappen.
Als er dan ook nog een viral video furore maakt onder de titel , lijkt de PR-boot helemaal aan. Op een feestje van Shell wordt een dame ondergespoten met bruine vloeistof uit een model booreiland. Een lek in het systeem? Nee, een hoax, zo blijkt. Toen dit nieuws bekend werd, ging er een persbericht rond dat Shell de activisten een rechtszaak aan zouden doen. En ja, ook dit persbericht was een hoax.

related partner content for mobile comes here

Olielek op PR feestje

Gewone-mensen-media
Waren ooit de Adbusters advertenties duidelijke spoofs, met de komst van gewone-mensen-media is het een stuk moeilijker te achterhalen wat nou ‘echte’ reclame is en wat niet. De site, het filmpje en het persbericht: gemaakt door , en . Een hoop creativiteit en verzamelde kennis over PR, reclame en (sociale) media tegenover de miljarden oliedollars van Shell. Het belooft een spannende strijd te worden.

bron:, ,

Maak hier je eigen Shell Let's Go advertentie:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in