Overslaan en naar de inhoud gaan

Hak promoveert marketingdirecteur Nicole Freid tot ceo

Freid volgt Timo Hoogeboom op, die elf jaar aan het roer stond bij Hak.
Hak Nicole Freid
De oude en nieuwe ceo naast elkaar
© Afbeelding: Hak
Hak Nicole Freid
De oude en nieuwe ceo naast elkaar
© Afbeelding: Hak

Nicole Freid, nu marketingdirecteur bij Hak, treedt per 1 september aan als nieuwe ceo van het plantaardige voedingsmerk en Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F). Ze volgt Timo Hoogeboom op, die na elf jaar het stokje overdraagt. Freid wil de huidige groeistrategie voorzetten, inclusief de ambitie van Hak om in 2027 te kiezen voor honderd procent biologische, Nederlandse teelt.

related partner content for mobile comes here

Transformatie

Hoogeboom en Freid werkten de afgelopen jaren al veel samen. Laatstgenoemde vervult sinds tien jaar de rol van directeur marketing en innovatie. Allebei waren ze daarom betrokken bij de transformatie van Hak van een 'traditioneel groenteconservenbedrijf in de Benelux dat groente verkocht voor de maaltijd met 'aardappelen, groenten en vlees' naar een moderne Europese speler die ook groenten in stazak en koelverse producten verkoopt. Een bedrijf dat een voortrekkersrol vervult in plantaardige voeding en duurzame lokale teelt.'

Hak gaf in januari aan dat het in 2027 - het liefst eerder - volledig wil overstappen op biologische teelt

Iedereen meer groenten en peulvruchten te laten eten

Hoogeboom zegt 'heel blij te zijn' dat 'juist Nicole het (ceo zijn, red.) van mij gaat overnemen.' Ook Freid kijkt uit naar 1 september. 'Het is een hele eer om het stokje van Timo te mogen overnemen. Hij laat een prachtig bedrijf achter dat gereed is voor de toekomst. Ik ben er klaar voor om aan het volgende hoofdstuk te gaan bouwen. De missie van Hak om iedereen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten blijft daarbij leidend. De recent uitgesproken ambitie om over te gaan naar honderd procent biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging, maar die ga ik graag aan, samen met de andere collega’s bij Hak en NGG&F.'

Freid was in mei te gast bij CMO Studio, de contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Lees en bekijk het video-interview met Freid via dit artikel. Het interview is ook als podcast te beluisteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Van harte Nicole!
Heel veel succes.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in