Bestedingen TV-reclame stijgen
In totaal werd € 253 miljoen besteed. De bestedingen groeien nu voor het zesde kwartaal achtereen. De sterke groei in het tweede kwartaal van 2011 is opmerkelijk, omdat vorig jaar de omzet in het tweede kwartaal een impuls kreeg van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Dit jaar moet TV het doen zonder grote internationale sportevenementen als voetbal en de Olympische Spelen.
Met een omzet van € 431 miljoen komt de omzetgroei voor de eerste helft van 2011 uit op 8,6 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSteeds meer adverteerders zetten TV in voor steeds meer merken. Het aantal TV-adverteerders lag in de eerste helft van dit jaar 30 procent hoger dan in de eerste helft van 2010. De omzetgroei kwam voor een deel voor rekening van deze nieuwe adverteerders. Maar ook de middelgrote en kleinere adverteerders lieten een bovengemiddelde groei zien.
Uit de registraties van Nielsen op basis van tariefkaartprijzen over het eerste half jaar van 2011 blijken voeding, retail en automotive de sterkst groeiende branches. Voeding en retail tekenden in 2010 ook voor een groot deel van de groei. Het herstel van automotive in het najaar van 2010 zette in de eerste helft van dit jaar door.
De TV-sector is sterker gegroeid dan de totale mediabranche. Hiermee werd het aandeel vergroot ten koste van de media dagbladen en huis-aan-huisbladen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid