Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen TV-reclame stijgen

De netto bestedingen voor televisiereclame (spot) zijn in het tweede kwartaal van 2011 met 4,3 procent gestegen ten opzichte van de eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werd € 253 miljoen besteed. De bestedingen groeien nu voor het zesde kwartaal achtereen. De sterke groei in het tweede kwartaal van 2011 is opmerkelijk, omdat vorig jaar de omzet in het tweede kwartaal een impuls kreeg van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Dit jaar moet TV het doen zonder grote internationale sportevenementen als voetbal en de Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

Met een omzet van € 431 miljoen komt de omzetgroei voor de eerste helft van 2011 uit op 8,6 procent.

Steeds meer adverteerders zetten TV in voor steeds meer merken. Het aantal TV-adverteerders lag in de eerste helft van dit jaar 30 procent hoger dan in de eerste helft van 2010. De omzetgroei kwam voor een deel voor rekening van deze nieuwe adverteerders. Maar ook de middelgrote en kleinere adverteerders lieten een bovengemiddelde groei zien.

Uit de registraties van Nielsen op basis van tariefkaartprijzen over het eerste half jaar van 2011 blijken voeding, retail en automotive de sterkst groeiende branches. Voeding en retail tekenden in 2010 ook voor een groot deel van de groei. Het herstel van automotive in het najaar van 2010 zette in de eerste helft van dit jaar door.

De TV-sector is sterker gegroeid dan de totale mediabranche. Hiermee werd het aandeel vergroot ten koste van de media dagbladen en huis-aan-huisbladen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in