Overslaan en naar de inhoud gaan

App geeft inzicht in verhaal achter boodschappen

Questionmark lanceert een app die de consument helpt een bewuste keuze te maken in de supermarkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door producten te scannen met de app, is in één oogopslag zichtbaar hoe deze scoren op het gebied van volksgezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn.

related partner content for mobile comes here

is al langer beschikbaar als website. Hiervoor zijn inmmiddels 22.000 producten onderzocht, zoals vlees, vleesvervangers, eieren, melk, yoghurt, kaas, boter, kwark en toetjes. Voor de app is deze database inmiddels uitgebreid met pindakaas en chocoladeproducten.

Questionmark wil de database elk jaar uitbreiden tot het gehele aanbod in de supermarkt. Later zullen ook elektronica en kleding meegenomen worden. Als een  product in de onderzochte categorieën niet gevonden wordt, kan de gebruiker hier melding van maken. Binnen enkele weken wordt het dan toegevoegd. Questionmark is mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Droomfonds van de Nationale Postcode Loterij.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in