Overslaan en naar de inhoud gaan

Weber Shandwick: ceo moet prioriteit geven aan werknemers als activisten

Weber Shandwick ziet grote kansen in werknemers als ambassadeurs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pr-bureau Weber Shandwick vindt dat ceo’s prioriteit moeten geven aan de werknemers als pleitbezorgers voor de onderneming. Het ziet in een mondiaal onderzoek met KRC Research een nieuwe sociale beweging ontstaan onder invloed van de digitale en sociale media: het werknemersactivisme.

related partner content for mobile comes here

Werknemersactivisten maken hun werkplek zichtbaar, verdedigen hun werkgevers tegen kritiek en promoten de onderneming zowel online als offline. Een op de vijf werknemers (21 procent) wordt geschat op een activistische medewerker te zijn, en nog eens 33 procent maakt grote kans het te worden.

Deze beweging groeit steeds sneller, aldus Weber Shandwick en moet niet worden onderschat, aldus Micho Lente van Weber Shandwick. ‘Het identificeren van en het activeren van de werknemers die bereid zijn enorme steun aan hun organisatie te bieden zou een belangrijke prioriteit voor ceo’s moeten zijn.’

Online enquête 

Weber Shandwick hield samen met KRC Research naar werknemers als ambassadeurs. Via een online enquête van 2300 werknemers in 15 markten wereldwijd verkent de studie de rol van werknemers. Het ontdekte daarbij dat de werknemers zich allang als ambassadeurs voor hun onderneming opstellen. Enkele gegevens:

  • 50 % post berichten , foto&;s of video&;s in sociale media over hun werkgever
  • 33 % doet dat zonder enige aanmoediging van de werkgever
  • 39 % heeft positieve online reacties over hun werkgever gedeeld
  • 16 % heeft  kritiek of negatieve opmerkingen online over hun werkgever gedeeld
  • 14 % heeft iets over hun werkgever geplaatst in sociale media en heeft daar nu spijt van

Aanmoedigen

Uit het onderzoek bleek verder dat een derde van de werkgevers werknemers stimuleert om sociale media te gebruiken om nieuws en informatie over de organisatie te delen. Sociale aanmoediging heeft een onevenredige impact. Zo zouden werknemers die zijn aangemoedigd om op sociale media actief te zijn , meer kans op hogere verkoop dan werknemers bij wie dit niet is gebeurd (72 procent versus 48 procent).

Lees het volledige rapport.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in