Overslaan en naar de inhoud gaan

Rijksoverheid waarschuwt via vervolgcampagne: update slimme apparaten

De bewustwordingscampagne gaat door via een 'gevecht' waarin hackers slimme apparaten een huis overnemen.
Rijksoverheid doe je updates
© Afbeelding: Rijksoverheid
Rijksoverheid doe je updates
© Afbeelding: Rijksoverheid

De Rijksoverheid vervolgt de campagne 'Doe je updates', waarin het consumenten bewust wil maken van de risico's als zij hun slimme apparatuur niet updaten. Een met internet verbonden robotstofzuiger, printer of andere gadget kan hackers toegang geven tot meer apparaten in huis, waarbij gegevens buitgemaakt kunnen worden. De Rijksoverheid laat zien hoe dat gebeurt door via een video te demonstreren hoe een hacker via een slim apparaat binnenkomt en welke schade hij kan aanrichten. Beveiligingsupdates maken slimme apparaten veiliger en verkleinen de kans op digitale inbraak.

related partner content for mobile comes here

De campagne start vandaag (20 januari), de video is hieronder te bekijken. De Rijksoverheid voert de campagne via online video, sociale media, online display, branded content, PR en advertenties.

Naast een bewustwordingsaspect bevat de campagne ook een praktisch element. De Rijksoverheid heeft een tool ontwikkeld die consumenten informeert over welke slimme apparaten zij gebruiken en hoe zij die kunnen updaten. De tool is te raadplegen via de campagnewebsite doejeupdates.nl, die automatisch doorverwijst naar veiliginternetten.nl. 

Credits
Klant: Ministerie van Economische Zaken & Klimaat
Bureau: DOT (D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO)
Productie: VIDIBOKO
Regie: Robbert Doelwijt JR
Productie: Vigics
Geluid en sounddesign: Soundcircus
Postproductie: The Compound
Beheer en redactie website: ECP
Ethisch hackers: Eurofins Cyber Security
PR: HvdM Public Relations
Media: Initiative Media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in