Overslaan en naar de inhoud gaan

WeTransfer komt met uitgebreider premium-pakket

Het nieuwe pakket biedt meer mogelijkheden en is daarom duurder. WeTransfer gaat binnenkort naar de beurs.
Wetransfer
Wetransfer
© Shutterstock
Wetransfer
Wetransfer
© Shutterstock

Update: WeTransfer heeft het Premium-pakket officieel aangekondigd via een blogpost. Hieronder vervolgt het originele artikel.

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse bestandenverstuurdienst WeTransfer komt binnenkort met een duurder en uitgebreider Premium-pakket. Dat is te zien op de WeTransfer-website. De komst van het Premium-pakket werd gisteren al genoemd door het Financieel Dagblad. De zakenkrant schreef erover op basis van inzage in een document van ABN Amro.

WeTransfer maakte op 12 januari bekend binnenkort naar de Amsterdamse beurs te gaan. Het techbedrijf deelt daarom - in geheimhouding - zijn nabije toekomstplannen met banken die de beursgang begeleiden. Analisten schatten de waarde van WeTransfer op 1,1 tot 1,9 miljard euro. WeTransfer gaat voor 160 miljoen euro aan nieuwe aandelen uitgeven. 

Completer premium-pakket

Het nieuwe Premium-abonnement kost 23 euro per maand per persoon, doorgerekend 276 euro per jaar. WeTransfer maakt het aantrekkelijker om een jaarabonnement af te sluiten door dit voor 228 euro per persoon per jaar aan te bieden.

Het Premium-pakket kent geen limiet op de bestandsgrootte, biedt onbeperkte opslagruimte en onbeperkte portals en reviews. Het pakket is hiermee uitgebreider dan het bestaande Pro-pakket (12 euro per maand per persoon). Met het Pro-pakket kan de gebruiker bestanden van maximaal tweehonderd GB versturen en ontvangen, is er per gebruiker één 1 TB opslagruimte en één portal met onbeperkte reviews. WeTransfer verkoopt het Pro-pakket vooral aan creatieve bedrijven en hoopt dat zij de stap maken naar het duurdere Premium-pakket.

Het Premium-abonnement gaat ook andere extra's bieden, bevestigt een support-pagina de berichtgeving van het FD. WeTransfer wil Premium-klanten een totaalpakket van diensten voorschotelen, inclusief het embedden van kanalen om facturen te versturen en virtueel te vergaderen, videobellen en werken. 

WeTransfer Premium
Schermafbeelding door Adformatie

Groter marketingbudget

WeTransfer geeft sinds 2021 fors meer geld uit aan marketingactiviteiten, bedoeld om de bedrijfsgroei aan te jagen. De totale verkoopkosten stegen in 2021 van achttien naar bijna vijftig miljoen euro, schrijft het FD op basis van het ABN Amro-rapport. Mede door de hogere marketingkosten draaide WeTransfer vorig jaar verlies. De inkomsten uit advertenties (voor gratis gebruikers) en uit abonnementen (betalende gebruikers) stegen wel met tientallen procenten. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in