Overslaan en naar de inhoud gaan

Richard Otto vertrekt na 5 jaar bij AI-mediabedrijf XS2Content

XS2Content is zich meer gaan focussen op tech dan media, een verschuiving die minder goed past bij Otto. Zijn aandelen zijn overgenomen.
XS2Content
Sebastian Plasschaert (l) en Richard Otto
© Afbeelding: aangeleverd
XS2Content
Sebastian Plasschaert (l) en Richard Otto
© Afbeelding: aangeleverd

Mediaondernemer Richard Otto vertrekt bij XS2Content, een startup die hij ruim 5 jaar geleden begonnen is met zijn compagnon Sebastian Plasschaert. XS2Content gebruikte generatieve kunstmatige intelligente (AI) om toepassingen te creëren voor mediabedrijven als DPG Media en Mediahuis, maar is zich de afgelopen jaren meer gaan profileren als een techbedrijf met uiteenlopende klanten.

Otto: 'Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een SaaS-bedrijf dat AI-automation pipelines ontwikkelt voor grote organisaties zoals Achmea, NN Group en overheden. Die verschuiving van media naar een tech-focused SaaS-bedrijf past minder goed bij mij'. De ondernemer heeft zijn aandelen daarom verkocht aan compagnon Plasschaert, die nu volledig eigenaar is van XS2Content en de holding. Otto vertrekt per 1 juli bij het bedrijf. 'Deze overname biedt me de ruimte om me te richten op mijn andere zakelijke activiteiten en nieuwe avonturen', verklaart hij. 

Naast mede-eigenaar van XS2Content is Otto ook uitgever van mediawebsite Spreekbuis.nl, geeft hij af en toe boeken uit en adviseert hij mediapartijen, waaronder NLZiet. 'Maar ik wil ook wel weer nieuwe avonturen aangaan. Alleen lukt dat niet altijd als je te veel deuren nog open hebt staan', licht de ondernemer toe. 

Doorontwikkelen

Plasschaert over de overname: 'Richard en ik hebben samen iets bijzonders neergezet: een uniek bedrijf dat aan de wieg stond van geautomatiseerde Generatieve AI-toepassingen in Nederland. Ik ben dankbaar voor onze samenwerking en trots op wat we hebben opgebouwd. We gaan nu het XS2C-platform doorontwikkelen tot hét tech-focused SaaS-bedrijf voor AI-automation pipelines voor communicatie. Zo kunnen we high-end contentcreatie verder automatiseren voor een breed scala aan bedrijven'.

Adformatie interviewde het duo drie jaar geleden over hun werkzaamheden, die inmiddels dus uitgebreid en veranderd zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in