De Grand Prix gaat naar Publicis Groupe en Boomerang voor de campagne 'TheDropStore'.
In totaal won Nederland 24 Eurobest Awards (het reclame-EK of de Europese Cannes Lions), waarvan 4 Grand Prix, 7 goud, 6 zilver en 8 brons.
Nederland wint een Grand Prix, 3x zilver en 3x brons bij Eurobest. Lay’s wint 2x zilver en 1x brons. 180 en Publicis winnen beide 2 Awards.
180 Amsterdam is koploper onder de Nederlandse genomineerden. Het merk Lay’s is in totaal achtmaal genomineerd.
Dit jaar ook meer vrouwen dan mannen onder Nederlandse juryleden.
In de rubriek Money Matters vragen we mensen uit het vak naar hun koopgedrag, hun merkvoorkeur en -afkeer en stellen we ze de 'jackpotvraag'
N=5 en MediaMonks winnen namens Nederland ieder een Grand Prix bij Eurobest 2020. Thijs Bontje, CD en MT-lid van N=5, reageert.
Uitschieters: The Dark Side Of Money van ABN Amro/N=5 (4x op de shortlist van eurobest) en Coca-Cola 'Open' van 72andSunny (4x bij Epica).
Nederland staat 15 maal op de shortlist van de eurobest awards, die in Londen worden uitgereikt. Snelweg Sprookjes redt Nederland andermaal.