Premium

Publicis Groupe wint Eurobest Grand Prix, beste Nederlandse bureau en beste netwerk

De Grand Prix gaat naar Publicis Groupe en Boomerang voor de campagne 'TheDropStore'.

Een campagneafbeelding van TheDropStore
Afbeelding: Publicis Groupe

Publicis Groupe en Boomerang winnen een Grand Prix bij de Eurobest Awards 2023, de Europese variant van Cannes Lions. De bureaus krijgen de prijs in de categorie Design - Environmental/Social Impact voor de campagne TheDropStore. Die campagne laat op indringende wijze zien hoe duur producten kunnen zijn als water schaars is.

Doel van de campagne is mensen meer bewust maken van hoeveel water wij gebruiken, en welke watercrisis ons te wachten staat als we ons gedrag niet aanpassen. Opdrachtgever van de campagne is het Nederlandse ministerie van Buitenlandse zaken. Publicis Groupe en Boomerang hebben voor de totstandkoming van de campagne samengewerkt met de productiehuizen PLANT, Street Media Factory, Massive Music, Soundright, Neverland, HUMN en OwOw. 

Vorig jaar was Heineken de grote winnaar van Eurobest. Het bedrijf sleepte toen drie Grand Prix in de wacht. Dentsu Creative won er toen één.

Publicis wint meer

Naast de Grand Prix wint Publicis ook twee andere gewilde prijzen. Eurobest kroont Publicis Worldwide tot netwerk van het jaar en Publicis Groupe Benelux tot beste bureau van Nederland van 2023. 

Medianetwerk van het jaar is OMD Worldwide. De prijs bureau van het jaar gaat naar Marcel (Frankrijk) en Serviceplan is uitgeroepen tot Independent Agency of the Year. Prodigious pakt de Eurobest Golden Palm. Alle winnaars zijn hier te lezen.

Alle Grand Prix-winnaars

Hieronder de winnaars van een Grand Prix.

Brand Experience & Activation: ‘Samsung Unfear’, for Samsung Spain, by Cheil Worldwide, Madrid, Spain

Creative Business Transformation: ‘Renault - Plug-Inn’, for Renault, by Publicis Conseil, Paris, France

Creative Commerce: ‘Renault - Plug-Inn’, for Renault, by Publicis Conseil, Paris, France

Creative Data: ‘Where To Settle’, for Mastercard, by McCann Poland, Warsaw, Poland

Creative Effectiveness: ‘Reduce The Ride’, for D'leteren, by Happiness, an FCB Alliance, Brussels, Belgium

Creative Strategy: ‘Renault - Plug-Inn’, for Renault, by Publicis Conseil, Paris, France

Design: The Dropstore’, for Ministry of Foreign Affairs of The Kingdom of The Netherlands, by Publicis Groupe Benelux, Amsterdam, the Netherlands

Digital Craft: ‘Samsung Unfear’, for Samsung Spain, by Cheil Worldwide, Madrid, Spain 

Direct: ‘Where To Settle’, for Mastercard, by McCann Poland, Warsaw, Poland

Entertainment: ‘Women's Football’, for Orange, by Marcel, Paris, France

Film: ‘Women's Football’, for Orange, by Marcel, Paris, France

Film Craft: ‘Iran-E Man’, For Pairi Daeza, by new—land, Copenhagen, Denmark

Glass: The Award For Change: ‘Women's Football’, for Orange, by Marcel, Paris, France

Grand Prix for Good: ‘Ridiculous Excuses Not To Be Inclusive’, for CoorDown, by Indiana Production Company, Milan, Italy / Small, New York, USA

Healthcare: ‘Me, My Autism & I’, for Vanish, by Havas, London, United Kingdom

Industry Craft: ‘The Unexpected Encounters Campaign’, for Lacoste, by BETC, Paris, France

Innovation: ‘Aizome Ultra™ – An Innovative Method To Create Textiles With Lasting Health Benefits.’, for Aizome, by Serviceplan, Munich, Germany

Integrated: ‘Oreo Cheat Cookies’, for Mondelēz Europe, by Saatchi & Saatchi, Düsseldorf, Germany

Media: ‘Plastic Kicks The Bucket’, for McDonald’s, by OMD Germany, Düsseldorf / DDB Germany, Munich, Germany

Outdoor: ‘Deals Stuck in Time’, for McDonald’s, by NORD DDB, Stockholm, Sweden

PR: ‘Be Brave Like Ukraine’, for Ukraine, by Banda Agency, Kyiv, Ukraine 

Print & Publishing: ‘Mayo McHack’, for Hellman’s, by Edelman, London, United Kingdom 

Radio & Audio: ‘Spellbound By Sweden’, for Visit Sweden, by Prime Weber Shandwick, Stockholm, Sweden 

Social & Influencer: ‘Oreo Cheat Cookies’, for Mondelēz Europe, by Saatchi & Saatchi, Düsseldorf, Germany

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie