Maar ondanks dat het biologische aanbod in supermarkten stijgt, is het volgens de Consumentenbond nog vaak beperkt en duur.
Met name verse biologische producten zijn in trek.
Toekomstplannen omvatten de overgang naar biologische boerenkool, zuurkool en sperziebonen volgend jaar.
Wie heeft de sleutel in handen om de transitie naar bio te versnellen? ‘Beschikbaarheid is en blijft de essentie.’
Biologisch maakt nu maar 3 procent van het aanbod in de supermarkt uit. ‘Iedereen moet de schouders eronder zetten.’
Hak is zich bewust van de grootte van deze opdracht. ‘Maar we zien het als een strategisch belangrijke stap voor de organisatie.’
De biologische supermarktketen wil de groeiende doelgroep consumenten informeren dat het echt alleen maar biologische producten aanbiedt.
Geloof het of niet, maar katten en honden krijgen steeds vaker glutenvrij voer voorgeschoteld.
Voor een bio-FMCG’er is Wessanen een reus, maar in vergelijking met de Unilevers een kleintje. Hoe belangrijk is schaal?