CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel zijn het eens: sterk werk, deze nieuwe arbeidsmarktcampagne van de politie, minder sterk is de copy.
Het betreft het laatste werk van de hand van Steam. De politie heeft jaarlijks zo’n 7.500 vacatures openstaan.
Met de campagne hopen de Politie en het Openbaar Ministerie dat reizigers de criminelen zien en de autoriteiten inschakelen.
‘Opeens heb je het... je wordt conducteur.’ Een campagne van dat kaliber (uit 1999) kunnen we in de huidige war on talent goed gebruiken.
Ons duo Bol en Krouwel is kritisch gestemd over de nieuwe Politie-campagne. ‘Bij dit thema past scherpte, geen vrolijk reclamisch filmpje.'
Juist mensen die geschikt zijn maar drempels ervaren om te solliciteren, wil de politie bereiken, zegt Jari Kloppenburg van Steam.
Potentiële kandidaten kunnen in de nieuwe video informatie en ervaringen delen én per selectieonderdeel kiezen van wie ze informatie willen.
Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.