De merken zijn op de vingers getikt door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
Fossielvrij NL spreekt van greenwashing, waar KLM juist stelt dat de eisen van Fossielvrij NL communicatie bijna onmogelijk maken.
De toezichthouder vindt sommige uitingen 'vaag' en vraagt Unilever om meer informatie.
De organisatie pleit voor een aanscherping van de betreffende wet.
Bij 41 van de honderden webshops bleek een zogeheten countdown timer nep. Dat is misleiding.
Ondernemers moeten zich per 1 januari houden aan nieuwe, strengere regels rondom 'van-voor'-prijzen.
Het recensieplatform deelde meer waarschuwingen uit aan bedrijven die consumenten misleiden. Ook zijn er 2,7 miljoen nepreviews verwijderd.
Het Nederlandse marketingbedrijf moet een boete van 89 duizend euro betalen, oordeelt de Autoriteit Consument & Markt.
Als maar een deel van het gebruikte meel volkoren is, is het misleiding om ‘volkoren’ op de verpakking te zetten, zegt de Consumentenbond.