Ook de prijzen van diensten liepen in juli verder op.
P&G verkocht minder, maar noteert dankzij hogere prijzen toch een omzetstijging én hoger brutowinstmarge.
Jumbo hoopt dat groter gezamenlijk inkopen gaat leiden tot goedkopere producten.
Google spreekt van een prijsverhoging tot vijf procent, adverteerders claimen tientallen tot honderd procent meer te betalen.
Inflatie blijft een punt van zorg voor Nederland. Dat blijkt uit de 4e editie van de Markteffect Koopkracht monitor.
De ludieke actie van Simyo en strandtent The Fat Mermaid is een antwoord op de hoge prijzen. 'En een leuk en zonnig gebaar.'
Althans, dat claimt zakelijk techbedrijf ServiceNow op basis van eigen onderzoek.
Nederlanders kochten vorig jaar voor meer geld maar ontvingen minder producten. De consument was zo'n vijftien procent meer geld kwijt.
Het socialmediabedrijf heeft zijn resultaten van het vierde kwartaal van 2022 bekendgemaakt en voorspelt weinig goeds voor dit kwartaal.