Een paar uitspraken die we te horen kregen toen we de afgelopen maanden marketeers vroegen om informatie te geven over hun de 'grootte van hun talent'.
Gelukkig deed het overgrote deel van de ondervraagde marketeers gewoon mee.
En dat betekent dat in het meinummer van Tijdschrift voor Marketing, dat morgen op de mat valt, een lijst is te zien met de 100 beste Nederlandse marketeers van de afgelopen jaren. 21 pagina's lang.
Ik ga niets verklappen, kijk morgen maar. En lees dan ook vooral de verantwoording. Daarin leggen we onze onderzoeksmethode uit. En ik zeg het meteen maar: een top 100 zonder subjectieve blik is een illusie. Je kunt nu eenmaal geen appels met peren vergelijken. Het is dus onze keuze.
Het is ook geen etalage met haantjes (sorry, vrouwen zijn er nog steeds te weinig in deze lijst), maar een overzicht: hoe wordt er marketing bedreven in Nederland, wat hebben marketeers tot nu toe bereikt?
De lijst is dus een aanzet 'tot'. Zo zien wij het op dit moment, volgend jaar is weer een ander verhaal. Een lijst begint pas na verloop van tijd te leven.
Dus dat betekent ook dat u de komende tijd aan het werk moet. Staat u op een veel te lage plek, staat u er misschien helemaal niet in? Laat het ons vanaf morgen weten, of ga vol goede moed aan de slag, en claim uw plek voor 2008!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!