Vrijdag 10 augustus 2007 berichtte de NRC Next (en op donderdag al in het NRC Handelsblad) over een nieuw initiatief dat sinds vorig jaar december in Amerika gestart is: Librarything (internationaal; Nederlands). Hier kunnen boekwurmen of andere (on)gewervelde boekenlezers contact met elkaar leggen en inzage geven in hun boekenkast en indien gewenst op het forum met elkaar in gesprek gaan.
'Laat me je boekenkast zien en ik weet wie je bent' wordt hiermee bewaarheid en publiekelijk geopenbaard. Via deze site kun je je gehele boekencatalogus ordenen en ook direct delen met medelezers en geïnteresseerden. Op het eerste gezicht de zoveelste doelgroepensite, maar het gaat verder dan alleen maar een vriendennetwerk op het web. Er zijn bijvoorbeeld ook gegevens te vinden van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag in Den Haag, Bol en Bruna. Met name deze twee laatste links zullen geld in de lade moeten gaan brengen. De bedoeling is dat er boeksuggesties gegeven gaan worden en dat deze met een simpele muisklik in de webwinkels van de deelnemende boekhandels kunnen worden aangeschaft. Afhankelijk van het aantal hits zullen de betreffende boekhandelaren een vergoeding verstrekken aan de eigenaren van deze site.
Een aardig initiatief. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. in de toekomst gaat uitpakken. Nu velen weer binnensijpelen na hun vakantie, met wellicht een uitgelezen boek in hun koffer, zal het in ieder geval niet aan de input niet kunnen liggen.
Mijn marketingklassieker, die ik zeker met anderen zal delen, maar ook geen verrassing is: Marketing Management van Kotler. Ik ben benieuwd naar jullie favoriete marketingboeken, die het delen waard zijn met vakgenoten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!