Reclamebureau Epidemie heeft een campagne ontwikkeld voor rijstmerk Lassie. De commercials (drie versies, plus een compilatieversie, zie hieronder) zijn in de eerste maanden alleen online zichtbaar. Hiermee kiest Lassie voor de eerste keer bewust voor een andere media-aanpak om haar doelgroep te bereiken. Naast online wordt ook print ingeschakeld. Daarnaast is het doel om communicatiewaarde te creëren middels pr.
Epidemie zegt over de campagne: 'Dat Lassie perfect past binnen een gezonde leefstijl weet men bij Lassie zelf al lang. Maar soms is het goed ook een andere mening te horen. Van iemand die onafhankelijk is en van gezond leven haar werk heeft gemaakt. Zoals Vivian Reijs. Zij heeft niet alleen haar achternaam mee maar is naast tv-presentatrice ook gediplomeerd voedingscoach. Daarom heeft Lassie haar gevraagd het nieuwe gezicht te worden.'
Reijs gaat als spokesperson van het merk iedereen in Nederland voorzien van ‘Vivians Rijstadvies’. Het is de bedoeling dat Reijs binnen verschillende thema’s antwoord geeft op vele vragen die leven bij de doelgroep van Lassie. Lassie: 'Wat is bijvoorbeeld een gezond en lekker alternatief voor de standaard lunch? Of wat en wanneer kan je het beste eten als je gaat sporten? Vivians Rijstadvies geeft het antwoord in diverse commercials in combinatie met content-video’s op de Lassie-site.'
Compilatie:
De 20 secondenversies 'Gezin', 'Lunch' en 'Sport' zijn hier te bekijken.
Credits
Opdrachtgever: Lassie
Bureau: Epidemie
Verantwoordelijk bij cliënt: Paul Stam
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Sanne Vogel
Fotografie: Isabella Rozendaal | Unit
Mediabureau: IM Lounge