Van Hulzen PR stopt na 20 jaar met zijn Talentenprijs

Zo’n 20.000 studenten werkten door de jaren heen aan de cases.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er verdwijnt geschiedenis uit de pr-branche. Twintig jaar na de eerste editie komt er een einde aan de jaarlijkse wapenstrijd tussen communicatiestudenten uit Nederland en België. Van Hulzen PR trekt de stekker uit zijn jaarlijkse Talentenprijs. Volgens het persbericht dat het vanmiddag uitbracht omdat de ‘missie is volbracht’. 

Spanning pitchen

De eerste editie van de Van Hulzen PR Talentenprijs had plaats in 1994 bij de Hogeschool Utrecht. In de eerste plaats om meer aandacht voor het vak public relations in de opleidingen te krijgen. Daarnaast om de spanning van het pitchen, het binnenhalen van nieuw werk, aan de studenten mee te geven.

In de hoogtijdagen van de PR Talentenprijs namen meer dan tien onderwijsinstellingen deel. Meestal was de PR Talentenprijs onderdeel van het curriculum, en konden er serieuze studiepunten mee verdiend worden. Alles bij elkaar hebben zo’n 20.000 studenten door de jaren heen gewerkt aan de altijd lastige cases van de PR Talentenprijs.

Gedachtegoed

Huib Bannier, managing partner bij vanhulzen•gummo•kicks, kijkt met plezier terug. Hij constateert dat veel scholen zich hebben laten inspireren hun eigen talentenprijs te organiseren. Zowel de inhoudelijke als competitieve componenten van Van Hulzens gedachtegoed zijn in steeds meer curricula opgenomen, aldus Bannier.

Emeritus hoogleraar professor Betteke van Ruler heeft veertien keer als voorzitter van de jury de prijzen uitgereikt. Ze noemt de prijs was een unieke gelegenheid voor studenten om hun kennis en vaardigheden te toetsen voor een professionele jury. Van Ruler vindt het jammer dat de prijs stopt, hoewel ze begrip heeft voor de beslissing. Ze hoopt dat een andere partij het stokje overneemt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie