IDEAS valt onder Unilever Foundry, Unilevers wereldwijde innovatieplatform. Het crowsourcingplatform moet de centrale plek worden voor Unilevers crowdsourcing-briefings voor innovators, creatieven en designers.
Unilever hoopt hierdoor duurzame groei te bevorderen en crowdsourcing meer te verankeren in de creatieve en innovatieprocessen. Doel is om tegen 2020 tien keer zo vaak ideeën te benutten die door crowdsourcing zijn gegenereerd, aldus Marc Mathieu, senior vice president global marketing bij de foodfabrikant.
Op de site staan drie nieuwe ‘briefs’ ter waarde van €134.000, voor de financiering van pilotprogramma’s. In de eerste worden ideeën gezocht om consumenten te stimuleren informatie over hun favoriete merk te delen, in de tweede wordt gezocht naar een manier waarop merken het vinden en gebruiken van kwalitatieve user-generated content kunnen automatiseren en de derde gaat over het vinden van, contact leggen met en benutten van online influencers.
Cornetto Cupidity
Tijdens een recent crowdsourcing-project werkte Cornetto in 13 markten samen met Mofilm aan de ontwikkeling van ‘Cupidity’, een serie korte films gebaseerd op liefdesverhalen van tieners. Elke film werd gemaakt door een lokale, veelbelovende jonge filmmaker en er speelden lokaal bekende acteurs in mee. Het resultaat: 11 films, meer dan 500 miljoen views en een Zilveren Leeuw op het Cannes Film Festival.
Zoektocht naar 50 beste marketing tech-startups
Daarnaast lanceert Unilever Foundry de ‘Foundry 50 at Cannes’, een samenwerkingsverband met Lions Innovation (het nieuwe innovatieverhikel van reclamefestival Cannes Lions)
Startups moeten zich bezig houden met ‘innovatieve en disruptieve’ techniek die interessant kan zijn voor merken en marketeers. Inschrijven kan nog tot en met 30 april, op foundry.unilever.com/top50
De lijst wordt samengesteld door een panel van experts, te weten Brent Hoberman (ondernemer en mede-oprichter van organiserende partij Founders Forum) Rose Lewis mede-oprichter van startup-accelerator Collider), Rob Dembitz (hoofd Lions Lions Innovation), Caitlin Ryan (Group Executive Creative Director van Karmarama), Olivier Garel (hoofd Unilever Ventures) en Marc Mathieu (Senior VP Global Marketing Unilever).
De 50 winnende bedrijven krijgen een ticket voor het nieuwe event Lions Innovation, dat tijdens Cannes Lions (25 en 26 juni) wordt georganiseerd. De hotelovernachtingen komen voor rekening van Unilever.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!