Nog geen twee maanden na de miljoenendeal met Publicis’ Starcom MediaVest Group tekent Twitter een overeenkomst met advertentiegigant WPP.
Twitter en WPP tekenden gisteren een strategische overeenkomst waardoor de twee bedrijven op veel gebieden gaan samenwerken. De deal heeft betrekking op meerdere onderdelen van WPP, zoals Group M, marketinginformatietak Kantar en digitale bureaus als Wunderman. De nadruk van de overeenkomst ligt op het gebied van data en analyses en moet moet WPP’s slagkracht op het gebied van data-driven marketing vergroten. WPP wil de Twitterdata gebruiken voor effectievere campagnes, betere targeting en actueler inzicht in klanten.
Noemde WPP’s ceo Martin Sorrell Twitter in februari nog ‘oppervlakkig’ en een ‘PR-medium’, nu is hij ervan overtuigd dat ‘Twitters relevantie blijft groeien’. ‘Niet alleen als sociaal platform, maar ook als doorkijkje in actueel consumentengedrag. We zijn verheugd om deze uitgebreide strategische samenwerking aan te kondigen en te verzekeren dat Twitterdata een hoofdingrediënt in veel van onze disciplines is.’
Ook Twitter-ceo Dick Costolo is blij met de samenwerking: ‘Terwijl Twitter is gegroeid, zijn marketeers het platform gaan inzetten voor merkinzichten, het versturen van relevante en actuele berichten en voor klantonderzoek. Deze samenwerking zal klanten helpen door Twitter te koppelen aan WPP’s wereldklasse analyses, targeting en creatieve capaciteiten.’
Hoe de samenwerking precies vorm zal krijgen, wordt de komende weken en maanden naar buiten gebracht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!