Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe merk Mauritshuis

Het Rotterdamse designbureau Studio Dumbar ontwikkelt de nieuwe visuele identiteit en merkstrategie van het Mauritshuis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is door het Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis na een pitch met vijf bureaus geselecteerd om de nieuwe visuele identiteit van het museum vorm te geven.

Medio 2014 opent het Haagse na een verbouwing van twee jaar de deuren.
Voor het museum vormt dit een natuurlijk moment om stil te staan bij de positionering en presentatie van het museum, aldus de woordvoerder.

Het Mauritshuis opende in 1822 zijn deuren in het pand aan de Hofvijver in Den Haag. Het museum heeft een kleine, overzichtelijke collectie, met als topstukken onder andere Vermeers 'Meisje met de parel' en 'Gezicht op Delft', 'Het puttertje' van Fabritius, Rembrandts laatste 'Zelfportret' en 'Anatomische les', 'De stier' van Paulus Potter en 'Het oestereetstertje' van Jan Steen. Enkele van deze stukken zijn momenteel uitgeleend aan het New Yorkse Frick-museum.

Momenteel wordt het Mauritshuis gerenoveerd en uitgebreid. Een ondergrondse foyer gaat het stadspaleis verbinden met het naastgelegen art-decogebouw, Plein 26 (na heropening heet dit de
Royal Dutch Shell Vleugel). Het oppervlak verdubbelt hierdoor.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie