Staatsloterij gaat aan imago werken

Het imago van de Staatsloterij moet worden opgevijzeld. Daarom initieert het een publiekscampagne en komt er een nieuwe website.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat stelt directeur Yvonne van Oort vrijdag in een interview in De Telegraaf. In nieuwe advertenties in dagbladen en op televisie wordt voortaan duidelijker verteld dat de Jackpot óók op eenvijfde lot kan vallen. “Er volgt bijna een complete leeswijzer”, stelt Van Oort in de krant.
Daarnaast komt er een website waar allerlei informatie staat en waar mensen rechtstreeks vragen aan de Staatsloterij kunnen stellen over de winkansen en het uitkeren van prijzen. “We hebben een duidelijk verhaal en dat is geen geheim.”
De Staatsloterij kreeg onlangs veel kritiek wegens een advertentie rondom de jackpot van 27,5 miljoen in de maand augustus. Die zou volgens de reclames gegarandeerd vallen. De prijs werd slechts voor eenvijfde deel uitgekeerd, omdat de prijs viel op eenvijfde lot. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de reclame misleidend was.
Op de bedreigingen die de laatste tijd aan haar adres zijn geuit, gaat Van Oort overigens niet in. De Staatsloterij laat het kantoor en haar directeur sinds kort extra beveiligen. Van Oort lag niet alleen onder vuur vanwege de misleidende reclame, maar ook vanwege haar salaris van bijna een half miljoen euro per jaar.
Ook over de zaak die de stichting Loterijverlies tegen de Staatsloterij wil beginnen, wil Van Oort in het interview niets zeggen.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie