Panama is de venue waar het los gaat vanavond. Vanaf 17:30 start de uitreiking van (de meest begeerde?) prijs onder het genot van diner. Adformatie vroeg aan ‘zij die het kunnen weten’ wie de gedoodverfde winnaar van vanavond is en wie dé outsider zal blijken te zijn, waarvan niemand verwachtte dat hij een prijs zou gaan pakken.
Sven Huberts, managing director van Isobar Nederland
'De gedoodverfde winnaar van vanavond is Sweetie van Lemz. Het is hét voorbeeld van waar creativiteit en technologie samenkomen om een maatschappelijk probleem op te lossen. De successen die het heeft geboekt zijn echt en concreet. Een extra plus is dat Mark Woerde met Sweetie het gedachtegoed van Lemz – ‘goed doen’ – haarscherp heeft overgebracht. Geslaagde missie.
De verrassing van de avond wordt wat mij betreft Experience Handover van Delta Lloyd door Famous Brussels. Die case benadert de problematiek op een laagdrempelige manier, door vraag en aanbod van ervaring aan elkaar te koppelen. Heel verrassend.
Wat mij een beetje tegenviel is de hoeveelheid en kwaliteit in de categorie innovatie.'
Mervyn ten Dam, creative director bij Achtung!
'Wie dé gedoodverfde winnaar bij de Spinawards is? Da’s makkelijk: Sweetie. Bij het horen van het onderwerp heb je al brons te pakken, de case movie, waar net zoveel aandacht aan lijkt te zijn besteed als menig commercial trekt 'm naar zilver en met arrestaties als resultaat, dan heb je - naast pedofielen - goud in handen.
De outsider kan ik niet noemen, want dan is de verrassing er alsnog af.'
Cees Dingler, Freelance Creative Director
'Mijn gedoodverfde winnaar is KLM Space. Het idee is vrij dun, de uitvoering vrij dik. Het neemt je letterlijk mee, maar de opvolging na het meedoen met het spel valt tegen. Weinig slimme interactie. Ook de Spinawards vraagt om een low budget categorie om op te kunnen boksen tegen dit soort 'budget burners'.
Als outsider noem ik Cition. Ken je kenteken. Het is een simpel, rauw en leuk idee. De stijl is matig, maar dat maakt het juist wel sympathiek. Low tech, high impact.'
Jelle Kolleman, Digital Creative Director en Entrepreneur
'De gedoodverfde winnaar is natuurlijk Sweetie. Die gaan sowieso bij elk prijzenfestival alle prijzen pakken. En terecht denk ik. Het is een prachtig bewijs van hoe je als creatief bureau de wereld een stukje beter kan maken.
De outsider is Dentidrill van GreyPossible. Prachtig gemaakte fake-site en demo film over een boor waar je zelf de tanden van je kids mee kunt repareren. Ik trapte er zelf echt bijna in toen ik 'm zag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!