Deze maand wordt de 60 seconden durende HD reclame gelanceerd voor Sony’s nieuwe horror survival game The Last of Us. Om momentum te creëren rond de lancering van de game en om te demonstreren dat de speler helemaal in de game wordt ondergedompeld, creëerden 180 en Minivegas een commercial waarin een levensecht persoon wordt getransformeerd naar een computer-generated personage.
In de reclame verandert een normale man van gedaante in zijn eigen huis; hij wordt het personage Joel van de game The Last of Us. Hij wordt ondergedompeld in de leefwereld van dit personage en wordt geconfronteerd met de bizarre beslissingen die Joel moet nemen. Hiermee wordt de betrokkenheid van de speler bij de game en de game-play benadrukt.
Maarten Boon, Creative Director en Partner Minivegas: 'Dit was een spannend project voor ons, alleen al omdat er erg geraffineerde game-play graphics bij kwamen kijken, en deze samengevoegd moesten worden met de echte leefomgeving van een man in zijn huiskamer. We hebben een reclame gemaakt die niet alleen trouw is aan de game, maar ook een extra dimensie qua betrokkenheid toevoegt.'
Credits
Agency: 180 Amsterdam
Production Company: Minivegas (NL), @Radical (UK)
Direction: Minivegas
Post-production: Minivegas
Grading: Finish
Music: Wave
180 Amsterdam producer: Bethany Papenbrock
Executive Creative Director: Al Moseley
Creative Director: Martin Terhart, Graeme Hall
Art Director: Stephane Lecoq
Copywriter: Martin Beswick
Account Director: Gemma Knox
Account Manager: Simone Raspagni
Project Manager: Meredith Bergonzi
Executive producer: Brian Bourke
Line Producer: Ralph de Haan
Post Producer: Lauren Becker
3D lead: Sergio Pinto Buerba
3D artists: Klaas-Harm de Boer, William Torres
Lead Compositor: Sven de Jong
Compositor: Dave Zaretti
Offline Editor: Sander van der Aa
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!