Slimme PR van 'het product Verdonk?'

Columnist Gerard van Westerloo amuseert zich in weekblad Binnenlands Bestuur kostelijk met het zorgvuldig in mootjes hakken van Rita Verdonk. 'Want om op de kiezersmarkt een goed product neer te zetten is het van geen belang dat het ook een goed minister was.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar GvW, onder andere oud hoofdredacteur a.i. van VN, hoofdredacteur De Groene Amsterdammer en eindredacteur van de VPRO-televisie en columnist in VN, maakt ook een belangrijk nieuw punt in zijn tirade tegen Verdonk op BB's achterpagina. Over de list, vermoedelijk verzonnen door Kai van der Linde c.s., om zo goed mogelijk in de publiciteit te komen.

GvW doet dat via het volgende debatje. Kai van der Linde (maar diens naam of die van collega-spinners wordt niet genoemd): "Zeg het niet ineens, Rita. Zeg dat je er nog een weekje over nadenkt. Zeg dat je het woensdag pas gaat zeggen.' En dus nodigde het product Verdonk op zondag twee journalisten van Elsevier uit, die ze onder embargo de primeur gunde dat ze woensdag na ampele overwegingen en na veel familieberaad, 'ja' zou gaan zeggen. De spinners weer: 'Prachtig, Rita. Zo ben je een week lang voorpaginanieuws."

Slimme PR in verkiezingstijd of gewoon boerenbedrog van, zoals EvW haar consequent noemt, het product Verdonk en (je moet consequent zijn) haar marketeers?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie