Sligro heeft de beste, Primera de slechtste folder van de week

Week 36 gaat niet de boeken in als de week met een rijke oogst aan goede folders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er is veel van hetzelfde, veel worsteling ook met het maken van keuzes en veel gooi- en smijtwerk.

Zowel in opmaak als in decibellen met Big Bazar als meest schrijnende voorbeeld. Maar ook Lidl. Dat heeft een stevige en goede massamediale campagne met &;Waar kies jij voor?&; maar dit wordt weggefrommeld in de folder omdat de XXL-weken ook nog lopen. Zonde! En Hoogvliet en Deen hebben de folder van vorige week min of meer gekopieerd. 

Leuk lichtpuntje deze week is de folder van Seats and Sofas, die echt hun best doen om de folder ook wat meer sfeer te geven die aansluit bij de beleving van het kopen van een nieuwe bank. Dat oogt gelijk veel beter.

Sligro

De beste folder komt van Sligro. Het zijn twee folders eigenlijk. Food Vers en Wereldwijnen.
Beauty&;s zijn het. Het water loopt je in de mond. Wat een verademing ten opzichte van de Makro folders van vorige week. Prachtige fotografie, goed gelayout, interessante storytelling. Top!

Primera

De slechtste folder komt van Primera. Wat jammer dat zo&;n fijne winkel zich zo ouderwets en knullig presenteert in de folder.

&;Goed voor je KNIP weken&; is het thema. De keyvisual is een - jawel - ouderwetse knip die je nooit meer ziet. Daarom is deze denk ik ook geïllustreerd. (Voor wie het niet weet: een knip is een portemonnee). Veel gestrooi met schaartjes en natuurlijk ook de overtreffende trap in de vorm van de &;superknipper&;.

Om van het vele voordeel te profiteren hoef je overigens helemaal niet te knippen maar je zou haast hopen dat heel Nederland Primera overspoelt met knipwerk. Als straf. Ik vrees dat ze niet op dit succes kunnen rekenen. De winkel, en helemaal de nieuwe Primera. is echt goed en mooi. De communicatie loopt nog wat achter zullen we maar zeggen.

Om de ambitie voor betere folders kracht bij te zetten organiseren we op 24 september vanaf 13.30u tot 17.30u een folderclinic bij JUMP! Maximum aantal deelnemers 20. Deelname kostenloos. Voor meer informatie graag mailen naar ernstjan@jumpcommunicatie.nl

Met een wekelijkse  van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie