Shell favoriete werkgever onder hoogopgeleiden

Uit het onderzoek van TMG Arbeidsmarkt ImagoMonitor 2013 blijkt dat Shell op nr. 1 staat, op de voet gevolgd door Rabobank en Microsoft. ImagoMonitor is een jaarlijks onderzoek van TMG waarbij het imago van ruim 100 bedrijven onder de loep wordt genomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Keuze werkgever

Het ImagoMonitor onderzoek peilt vooraf welke aspecten zwaar wegen bij de keuze voor een werkgever. De top 5 aspecten onder ruim 2.000 hoogopgeleide studenten, starters en (young) professionals zijn:
1. Goede werksfeer/leuke collega’s
2. Intellectuele uitdaging/werk met inhoud en diepgang
3. Hoog salaris/goede secundaire arbeidsvoorwaarden
4. Goede opleidingen/coaching
5. Grote baanzekerheid

Uit het onderzoek blijkt dat er verschillen zijn onder de diverse doelgroepen:

• Vrouwen versus mannen
Goede werksfeer en intellectuele uitdaging staan zowel bij vrouwen als bij mannen op nr. 1 en 2 bij de keuze voor een werkgever, maar bij vrouwen wegen deze aspecten wel zwaarder dan bij de mannen.
• Aantal jaar werkervaring
Young professionals (max. 3 jaar werkervaring) en professionals hechten relatief meer belang aan intellectuele uitdaging en een hoog salaris dan studenten en starters
• Opleidingsniveau
Hbo’ers hechten meer waarde aan grote baanzekerheid ten opzichte van wo’ers.

Scores per aspect
Voor hoogopgeleiden is goede werksfeer het belangrijkst in hun keuze voor een werkgever. De bedrijven die op dit aspect hoog scoren zijn:
1. IKEA
2. Jumbo
3. Bol.com

Hoopopgeleiden associëren intellectuele uitdaging met de juridische branche. De juridische kantoren domineren op het aspect intellectuele uitdaging. De top 3:
1. Houthoff Buruma
2. Kennedy Van der Laan
3. De Brauw Blackstone Westbroek

Over TMG Arbeidsmarkt ImagoMonitor
Een jaarlijks online imago-onderzoek, waarbij het imago van ruim 100 bedrijven onder de loep wordt genomen. Dit jaar deden ruim 2.000 hoogopgeleide studenten, starters en (young) professionals mee aan het onderzoek. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Bureau Consumenten Onderzoek, in opdracht van TMG Arbeidsmarkt.

Eind april werd ook al bekend gemaakt dat is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie