Amsterdams reclamebureau Gummo introduceert koekjes onder de merknaam Gookie.
Gummo maakt naast reclame, ook boekjes, videoclips, documentaires, tv-programma’s en glossy magazines. Sind kort is daar een portfoliovreemd product aan toegevoegd: koekjes. Die zijn sinds half april verkrijgbaar bij Plus supermarkten.
De alternatieve positionering van de koekjes heeft iets weg van een kruising tussen Innocent en Ben & Jerry’s. Kernwaarden lijken onder meer ‘happy planet’, ‘love’, 'natuurlijk' en 'eerlijk' te zijn. In het engelstalige persbericht is onder meer dit te lezen: ‘we are concentrating on spreading the love’. 10 pct van de opbrengst wordt gespendeerd aan ‘guerrilla gardening’. In iedere verpakking koekjes zit een zakje bloemzaad.
De koekjes zijn beschikbaar in drie onconventionele smaken,(‘kharma inspired flavours’): Sour Cherry & Chocolate Flakes, Grapefruit & Butterscotch en Black Pepper & Rose flavour. Het merk heeft een focus op natuurlijke ingrediënten. Over de toegevoegde E-nummers die niet gezond zijn, spreekt Gookie zich open en eerlijk uit: ‘Emulsifier E471, not good. We’re currently looking for a replacement for this additive. It’s part of the margarine we use. Some scientists say it’s perfectly innocent but we’re trying to get rid of it anyway.’
De vormgeving en functionaliteit van de site van Gookie is sterk gebaseerd op die van Google. Die site is gemaakt door RdnA.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!