Philips wint opnieuw de Reputation Award

De strijd om de Reputation Award is een simpel spel: dertig grote ondernemingen strijden een jaar om de gunst van het publiek en uiteindelijk wint Philips. Op deze uitspraak, vrij naar Gary Lineker, valt weinig af te dingen. Gisteravond won Philips voor de zesde keer op rij. Dit keer volgden FrieslandCampina en Heineken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

FrieslandCampina won daarnaast de prijs voor meest maatschappelijk verantwoorde onderneming, ofwel de beste corporate social responsability (CSR). Hier volgden de Rabobank Groep en Philips.

Het was het 13e jaar dat de jaarlijkse reputatieprijs werd uitgereikt. Het is gebaseerd op onderzoek van het Reputation Institute van Cees van Riel. Uit dertig grote ondernemingen wordt onder het algemene publiek gemeten wie de beste reputatie heeft. De methode staat overigens ter discussie, getuige de reacties op een over het onderzoek.

De uitslag vertoonde geen grote verschuivingen met het jaar ervoor:

De uitslag van de CSR Ranking:

Lees het volledige uitslagenrapport met een korte verantwoording

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie