Ipsos MMA en Adform gaan een bredere samenwerking aan om adverteerders te bewegen van third-party cookies naar first-party data. Concreet gaat Ipsos MMA de Adform ID Fusion-software in zijn oplossingen integreren. Door deze technische koppeling zien adverteerders 'alle digitale touchpoints' in de klantreis en kunnen zij die analyseren zonder gebruik te maken van third-party cookies. Met een nieuwe oplossing kunnen zij de effectiviteit van mediacampagnes blijven monitoren.
Einde van third-party cookies
Steeds meer websites stappen over op een advertentieoplossing die niet leunt op third-party cookies. Zij doen dit omdat de digitale advertentie-industrie werkt aan het afschaffen van third-party cookies, die (onnodig) veel privacygevoelige gegevens van internetgebruikers verzamelen. Om die reden stopt ook Google met third-party cookies, al blijkt dat lastiger dan gedacht. Google heeft de afschaffing van third-party cookies opnieuw uitgesteld, nu naar de tweede helft van 2024.
Adform-klanten wisselen ook
De samenwerking tussen Ipsos MMA en Adform startte als een pilot in de Verenigde Staten. Beide partijen noemen die pilot succesvol en breiden daarom nu uit naar Europa, inclusief Nederland. Adform heeft wereldwijd zo'n 25 duizend klanten. Het merendeel is al overgestapt op de Adform ID Fusion-software, zegt het bedrijf zelf.
Katja Henneveld, country manager van Adform in de Benelux en Frankijk, is enthousiast over de samenwerking met Ipsos MMA. ' [..] Dit soort samenwerkingen biedt bureaus en adverteerders bijvoorbeeld de mogelijkheid om op eenvoudige manier in kaart te brengen welke digitale touchpoints een consument heeft gehad met het merk voordat hij of zij over is gegaan tot aankoop. Iets waar we voorheen third-party cookies voor nodig hadden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!