Overslaan en naar de inhoud gaan

Volume Reckitt Benckiser daalt door prijsverhogingen, maar omzet hoger dan verwacht

De Q3-omzet van Reckitt viel hoger uit dan verwacht na hogere prijzen voor Durex, Dettol en Cillit Bang.
Dettol van Reckitt Benckiser
Dettol van Reckitt Benckiser
© Shutterstock
Dettol van Reckitt Benckiser
Dettol van Reckitt Benckiser
© Shutterstock

De Britse fabrikant Reckitt Benckiser, onder meer bekend van merken als Finish, Nurofen, Strepsils, Vanish en Veet, verhoogde de prijzen van Durex-condooms, schoonmaakmiddelen van Dettol en Cillit Bang en huidverzorgingsproducten van Clearasil en boekte daarmee een hogere omzet dan verwacht. Het bedrijf scherpte zijn verwachtingen voor heel het jaar daarop aan.

related partner content for mobile comes here

Het verkoopvolume van Reckitt Benckiser daalde wel met 5 procent, maar de prijsverhogingen maakten dat ruimschoots goed. De prijzen gingen met maar liefst 12 procent omhoog ten opzichte van een jaar eerder. Zo ging de totale omzet van Reckitt Benckiser, met 7,4 procent omhoog.

Verdampen

Reckitt Benckiser volgt met de prijsverhogingen de lijn die ook andere makers van consumentengoederen als Procter & Gamble en Nestlé inzetten. Die bedrijven verhalen zo de gestegen kosten voor bijvoorbeeld grondstoffen, energie en vervoer op de kopers van hun producten. Bij Procter leidden de prijsverhogen ertoe dat de omzetgroei bijna geheel verdampte.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in