Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Ipsos MMA maakt werk van adverteren zonder third-party cookies

De oplossingen van Ipsos MMA gaan gebruikmaken van Adform ID Fusion om first-party data te ordenen.
Cookieloos adverteren shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock
Cookieloos adverteren shutterstock
© Afbeelding: Shutterstock

Ipsos MMA en Adform gaan een bredere samenwerking aan om adverteerders te bewegen van third-party cookies naar first-party data. Concreet gaat Ipsos MMA de Adform ID Fusion-software in zijn oplossingen integreren. Door deze technische koppeling zien adverteerders 'alle digitale touchpoints' in de klantreis en kunnen zij die analyseren zonder gebruik te maken van third-party cookies. Met een nieuwe oplossing kunnen zij de effectiviteit van mediacampagnes blijven monitoren.

related partner content for mobile comes here

Einde van third-party cookies

Steeds meer websites stappen over op een advertentieoplossing die niet leunt op third-party cookies. Zij doen dit omdat de digitale advertentie-industrie werkt aan het afschaffen van third-party cookies, die (onnodig) veel privacygevoelige gegevens van internetgebruikers verzamelen. Om die reden stopt ook Google met third-party cookies, al blijkt dat lastiger dan gedacht. Google heeft de afschaffing van third-party cookies opnieuw uitgesteld, nu naar de tweede helft van 2024.

Adform-klanten wisselen ook

De samenwerking tussen Ipsos MMA en Adform startte als een pilot in de Verenigde Staten. Beide partijen noemen die pilot succesvol en breiden daarom nu uit naar Europa, inclusief Nederland. Adform heeft wereldwijd zo'n 25 duizend klanten. Het merendeel is al overgestapt op de Adform ID Fusion-software, zegt het bedrijf zelf.

Katja Henneveld, country manager van Adform in de Benelux en Frankijk, is enthousiast over de samenwerking met Ipsos MMA. ' [..] Dit soort samenwerkingen biedt bureaus en adverteerders bijvoorbeeld de mogelijkheid om op eenvoudige manier in kaart te brengen welke digitale touchpoints een consument heeft gehad met het merk voordat hij of zij over is gegaan tot aankoop. Iets waar we voorheen third-party cookies voor nodig hadden.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in