De advertenties zijn - in navolging van de advertenties van Unilever - een reactie op de huismerkencampagne van Albert Heijn. Daarin worden A-merken en AH Huismerken in een blinde test met elkaar vergeleken. 'AH mag wel een weerwoord krijgen', zegt Friesland Foods woordvoerder Rob van Dongen, 'er is namelijk wel degelijk verschil tussen A-merken en huismerken, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie en distributie. Chocomel is bijvoorbeeld bijna overal verkrijgbaar, van snackbar tot sterrenrestaurant'.
Ook op smaak winnen A-merken het van huismerken, volgens Van Dongen. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de onafhankelijke smaaktest in opdracht van Friesland Foods. Daaruit blijkt dat Appelsientje het lekkerst wordt gevonden.
Naast de landelijke dagbladen, worden ook de regionale dagbladen en de gratis dagbladen ingezet. De kopregels van de advertenties luiden: 'Appelsientje, al 35 jaar het beste onder de zon' en 'Chocomel, al 75 jaar de enige echte'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!