(Onderzoek) Data cruciaal voor behalen marketingdoelstellingen

The Global Review : 73,5 procent van de respondenten geeft het komende jaar meer uit aan data-driven marketing & advertising.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Global DMA onderzocht samen met Winterberry Group en Media Math in het onderzoek The Global Review de rol, inzet en invloed van data-driven marketing & advertising.  Meer dan 3.000 marketeers werden ondervraagd in 17 landen, waaronder Nederland.

Opmerkelijk: meer dan 80 procent van de respondenten is van mening dat data een enorm belangrijke rol speelt bij het behalen van de doelstellingen. Bijna iedereen (92,2 procent) verwacht dat data de komende jaren substantieel meer zal bijdragen aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.

De uitkomsten op een rij:

77,4 procent van de marketeers heeft er vertrouwen in dat data-driven marketing & advertising zijn waarde laat zien. Dit optimisme wordt in alle landen redelijk gelijk gedeeld, maar de marketeers in de opkomende landen (waaronder India, Brazilië en Zuid Afrika) indexeren het optimisme hoger dan in andere landen.

Wereldwijd geeft 63,2 procent aan dat de uitgaven aan data-driven marketing & advertising het afgelopen jaar zijn gestegen. Ook voor het komende jaar blijven de uitgaven stijgen (bij 73,5 procent van de marketeers).

De vijf marketingkanalen die  het afgelopen jaar de meeste budgetgroei  kenden, zijn allemaal digitale kanalen; website/e-commerce, social media, mobile, paid search engine marketing en online display advertising. Ook het komende jaar zullen deze kanalen weer de boventoon voeren qua stijging in de uitgaven.

De belangrijkste reden voor marketeers (52,7 procent) om te investeren in data-driven marketing & advertising: de vraag / behoefte vanuit de markt om relevante informatie en aanbiedingen te bieden en de consument centraal te stellen.

Verantwoording
Aan dit onderzoek hebben 3.053 marketeers, adverteerders en service providers middels een online enquête deelgenomen. Samen vertegenwoordigen zij 17 landen: Argentinië, Australië, België, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, India, Italië, Nederland, Nieuw Zeeland, Singapore, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid Afrika en Zweden. Het onderzoek is tussen juli en september 2014 uitgevoerd. Het hele rapport is . En er is een .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie