De World Population Foundation (WPF) bestrijdt honger, armoede en ziekte door vrouwen en mannen in ontwikkelingslanden bewust te maken van hun seksueel zelfbeschikkingsrecht.
De organisatie is in dit land echter niet goed bekend, dus schakelde de organisatie non-profitmarketingbureau WWAV in voor een brandingcampagne.
Het bureau ontwikkelde hiervoor een nieuw label, MYBODY genaamd.
Er waren twee opties om de merkbekendheid te vergroten: het merk WPF in de Nederlandse markt actief gaan laden of een nieuw label lanceren.
Omdat de afkorting in Nederland voor wat verwarring schijnt te zorgen (er hangt volgens het WWAV een gouvernementele zweem rond het woord WPF), werd gekozen voor de laatste mogelijkheid: het nieuwe MYBODY-label.]
Wat moeten we ons bij het nieuwe merk voorstellen? WWAV's client service director Marie-Claire de Waal: 'MYBODY focust helemaal op het individu en betrokkenheid. Er is een nieuw logo ontwikkeld dat fier en trots is. Daarnaast is ook het WPF-logo aangepast.'
In de campagne worden buitenlandse sterke vrouwen naast Nederlandse sterke vrouwen gezet. Letterlijk schouder aan schouder.
De Waal: 'De filosofie hierachter is dat we de kansen die we hier hebben om ons te ontwikkelen willen delen met de mensen daar. In Angela Groothuizen, Nada van Nie en politica Kathelijne Buitenweg hebben we een drietal bekende Nederlandse vrouwen gevonden met de juiste uitstraling, die hun gezicht willen lenen aan de campagne.'
Tijdens de campagne worden advertenties, stoppers, events en internet ingezet. Op het platform van de anti-aids jongerenactie Dance4Life is eveneens aandacht besteed aan MYBODY. Daarnaast lopen een aantal deelnemers aan de van Dam tot Damloop, 17 september aanstaande, in T-shirts van MYBODY en zamelen op deze wijze geld in.
Doel van de campagne volgens WWAV: Het MYBODY-label stevig introduceren op de Nederlandse markt, donateurwerving en communitybuilding
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!