De NPO wil de naamsverandering doorvoeren om het merk Publieke Omroep te versterken en de omroepen meer een geheel te laten vormen. Nu zijn er nog verschillende namen voor de tv- en radio-zenders en websites, die zijn straks onder één naam te vinden. Voorzitter Hagoort van de NPO: 'Voor de kijker en luisteraar wordt het duidelijker. De link tussen Nederland 1 en Uitzending Gemist wordt nu onvoldoende gelegd. Als je straks een programma op NPO 1 gemist hebt, kijk je dat terug op NPO.nl of de NPO-app op je tablet.'
Het is niet bekend wanneer de naamsverandering wordt doorgevoerd. Hagoort kan nog niet zeggen hoeveel de naamsverandering gaat kosten. Aan het ontwerpen van het logo is 93.000 euro uitgegeven, maar het is nog niet duidelijk wat de campagne om de nieuwe namen te promoten gaat kosten.
De Publieke Omroep moet in de komende jaren zo'n 300 miljoen euro bezuinigen, maar Hagoort vindt het nieuwe plan geen geldverspilling. Hij vindt dat de Publieke Omroep zich niet alleen moet richten op de bezuinigingen, maar ook op waar ze in de toekomst willen staan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!