Nieuw logo: 'a.s.r. de nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf het afgelopen weekend vervangt Diergaarde Blijdorp, ASR op de borst van de Feyenoord voetballers. ASR schenkt haar sponsoring aan de Rotterdamse dierentuin en heeft een commercial laten maken, die de noodlijdende dierentuin moet helpen aan meer bezoekers.
Maar waarom? Bob Stehmann, directeur marketing ASR: ‘De kern van verzekeren is mensen en instanties ondersteunen door daadwerkelijk iets te doen....

Interessant zijn vooral de laatste 5 seconden, die de film afsluiten met het nieuwe logo van ASR. Na het zien van het logo vraag ik mij af of ze ook een naamsverandering inzetten. Het volledige logo bestaat namelijk uit de tekst: 'a.s.r. de nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen'.

Op de site van ASR is niets te vinden over de keuze voor een nieuw logo, de nieuwe naam/pay-off/productaanbod of de nieuwe visie 'mensen, bedrijven en instanties te helpen'. Er is geen rationale voor de logo verandering, geen persbericht dat iets verteld. Alleen een campagne voor Diergaarde Blijdorp, waarbij elke relevantie voor een "Nederlandse verzekeringsmaatschappij die alles verzekerd" ver te zoeken is.

Waarom heeft ASR deze stap gezet? Ze veranderen het logo, gaan van een dominante paarse keur naar zwart/wit en proberen nog generieker te zijn dan ze al waren.

Benieuwd wat de lezers van Molblog van het logo en de naam/pay-off/productaanbod vinden?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie