Het Amsterdamse bedrijf AcceptEmail BV introduceert vandaag een nieuwe vorm van facturatie per email: AcceptEmail.
De e-mailfactuur moet op korte termijn een digitaal alternatief bieden voor acceptgiro's en printfacturen. Eerste klanten die de mailfactuur zullen gebruiken, zijn GlobalCollect (een payment service provider), Transfair (incasso) en Warchild.
Teun Gautier, woordvoerder van AcceptEmail: 'Consumenten brengen steeds meer tijd door in hun 'inbox'. Een e-mailfactuur krijgt directe aandacht, wat kan leiden tot snellere betaling, zo blijkt uit ervaringen in Amerika. Daarnaast biedt e-mail de verzenders direct een enorm bereik en ruime marketingmogelijkheden.'
Pieter Stal van GlobalCollect: 'We merken dat acceptgiro's en facturen door consumenten vaak één keer per maand worden betaald. Omdat consumenten dagelijks hun e-mail lezen, komt de AcceptEmail binnen in een bekende omgeving. Ik verwacht dat de betalingstermijn zo flink verkort kan worden. En met name voor online consumenten is het een heel natuurlijk proces.'
De mailfactuur geeft ook dynamisch de actuele betaalstatus aan. Denk daarbij aan meldingen als 'Te betalen', 'Nog 2 dagen' of 'Betaald'.
Betalen kun je door op de 'AcceptEmail' in de e-mail te klikken, vervolgens betaal je met bijvoorbeeld iDEAL.
AcceptMail wil de mailfacturen in het begin van het tweede kwartaal lanceren en er dit jaar nog drie miljoen versturen. Het bedrijf verwacht dat alle grote verzenders binnen twee jaar de mogelijkheid bieden online te betalen via een AcceptEmail.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!