Tassimo zet koffie op basis van een ‘Intellibrew’ barcode. Iedere drankcup heeft zo’n code, waardoor de machine ‘weet’ welke drank het moet zetten, hoeveel water er nodig is et cetera.
De cups zijn vanaf deze week in Nederland verkrijgbaar, net als bij de introductie van Velour Noirs in eerste instantie uitsluitend bij Albert Heijn. De machines zijn bij enkele elektronicaretailers te koop.
Tassimo is op dit moment beschikbaar in meer dan 20 landen wereldwijd. Van het systeem zijn inmiddels bijna 11 miljoen machines verkocht, sinds de lancering in 2004, aldus Mondelez.
Snacking
Christian Schierbaum, Marketing Director Global Coffee bij Mondelēz International, over de gekozen strategie: ‘De koffiecategorie is een belangrijke motor voor de groei van ons ‘snacking’ aanbod. Onze koffiestrategie is gebaseerd op geografische uitbreiding, investeringen in duurzaamheid en innovatie en een continue focus op kwaliteit.’ Wat betreft Tassimo verwacht hij de vraag naar dit soort systemen tegen 2020 zal stijgen tot 40 procent van de totale koffieverkoop.
In Nederland zijn 20 verschillende variaties verkrijgbaar, waaronder cups met Velours Noir-koffie. Maar ook de Mondelezmerken Jacobs, Twinings en Milka maken deel uit van het aanbod.
Verdubbeld
Jan Willem Balk, managing director bij Mondelez Nederland maakt daarnaast bekend dat -naast de lancering van TASSIMO- het Velours Noir caspule-assortiment bij Albert Heijn zal worden verdubbeld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!