Dat blijkt uit onderzoek voor de Britse campagne `GenerationYNot!` van IPC Media. In het Verenigd Koninkrijk vallen 8,5 miljoen vrouwen in deze leeftijdscategorie en zij geven jaarlijks 92 miljard pond uit.
Een van de redenen dat oudere vrouwen belangrijk zijn voor marketeers is het feit dat zij al eens eerder een recessie meegemaakt hebben. Zij passen hun koopgedrag minder aan en hebben vertrouwen in een goede afloop. Verder bepaalt 62% van de 40-plus vrouwen hoe het huishoudbudget wordt besteed, tegen vijfenveertig procent bij de jongere vrouwen. Ook bij grotere aankopen is het vaak de vrouw die beslist. Zesennegentig procent beslist hierover alleen of samen met de partner.
Oudere vrouwen merken eerder of zij waar voor hun geld krijgen. Zij zoeken vaker naar de beste deals. Tweeënzeventig procent weet al wat ze gaan kopen voor ze de deur uitgaan. Als ze een goede deal vinden delen zij die vaker dan jongere vrouwen met vrienden en familie. Zesenzestig procent zegt dergelijke informatie door te geven.
Bron: Profnews, gebaseerd op Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!